Dienstag, 25. November 2014

Forsøg i mit biotop

                                               "Fuglefoderhus" - aktivitet 2 

Jeg vil gerne iagttage nogle fugle i mit biotop. Dertil er jeg nu startet med at lave et fuglefoderhus ud af en mælkekarton. Jeg synes, at aktiviteten fint kan gennemføres både i en børnehave og i en SFO. Børnene får både kendskab til at bruge materialer, som enlig har en anden funktion, men kan bruges til mange forskellige ting. Samtidig med at børnene udvikler en forståelse for hvad fugle spiser og at man godt må fodre lidt til om vinteren, når det bliver svært for fuglene at finde foder ude i naturen. Ud over det kan jeg godt forstille mig, at hvis man hænger foderhuset i nærheden af huset, så børnene har den fornøjelse at kunne iagttage fugle og se, at fuglene spiser ud af deres foderhus, som de har lavet. Jeg er helt sikkert på, at børnene ville være meget stolte af det. 


Alt hvad man skal bruge er en mælkekarton (som selvfølgelig er tom og skyllet ud), en saks, et lineal, to pinde og maling. Jeg er startet med at måle af, hvor stort mine huller til fuglene skal være. Jeg bestemte mig for, at hullerne skal være 3 cm høje og 3 cm brede. Derefter har jeg klippet langs det som jeg havde målt af, så der opstår nogle huller som så bliver trykket ind. Derefter har jeg lavet nogle huller til mine grene. Så har jeg farvelagt mælkekartonen. 






Jeg har valgt at tage mange forskellige farver, så jeg er spændt på om fuglene bliver forstrækket når de ser det ;-) 



Jeg har nu hængt fuglefoderhuset op i mit biotop og er meget spændt på om der kommer nogle fugle og spiser noget... 
Måske skal jeg har fundet en anden plads til det endnu engang, men jeg vil i første omgang prøve det her.. 


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen